Våååår!

Vaknade till våren idag, så underbart! Ville ut i solen så fort att jag glömde en strumpa. Då är man kåt på solen! Inväntar nu min bästis för en fika på café & Co. Tänker inte missa en sekund av den här dagen. Kanske till och med kan få med honom till parken för att åka lite bräda. Det var fan inte igår. Kommer la slå ihjäl mig men i stället för att kalla det skador så kallar jag det nostalgi. För längesen var det allt man gjorde. Åka bräda då, inte slå ihjäl sig.

Jag är sugen på allt det där nu. Hänga i parken, gå på festivaler, åka ut med båten, dricka öl i trädgården. Jag är till och med sugen på att måla om huset. Kommer aldrig glömma den sommaren jag fick det som straff för allt bus jag hittade på under försommaren. Innan det blev juli hann jag med att elda upp vår gamla lekstuga, totalkvadda syrrans moppe, bli dyngrak på skolavslutningen, ha dressyruppvisning på golfbanan samt förstöra ett ex antal av pappas ragg genom att vara allmänt odräglig.

Då fick jag tvätta och måla om hela fasaden. Trots att det var gjort föregående år. Mina syskon satt i varsin solstol och hejade på. Enda trösten var att Kalle fick solsting och hade febertoppar i tre dagar. Tänk om man fick chansen att vara tretton igen. Då hade jag kunnat tala om för mig själv att låta bli allt det där som blev fel när jag blev äldre. Då kanske man hade sluppit alla de där dagarna då man låg på soffan hemma hos pappa och lipade över någon kille som man ändå inte kommer ihåg idag.

Fast när jag tänker efter så var det kanske bra att vara med om allt som hänt. Annars hade jag kanske inte varit samma person som jag är nu. Och jag tycker att jag blev helt okej ändå. Inte asbra på något sätt, men helt okej.



Nämnde jag att det är världens bästa väder idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0