Tyst med dig!

Är på väg till Skövde med bästa vännen. Anledning till att vi ska dit är inte så jättekul och jag märker att min kära polare inte är på topp. Vi ska öla med Peter och Hannah så ingen av oss var särskilt sugna på att köra bil - tåg!

Han var tyst hela vägen till Göteborg och jag visste inte hur jag skulle göra han glad. Det löste sig själv när vi kom fram till Centralstationen och jag börjar hicka. Högt. Okontrollerat. Och det ekade. Då knäckte han sig. Ordningen återställd.

Det är så här det är att vara vänner på riktigt. Att göra vad som helst. Jag skulle lätt göra vad som än krävdes för att han ska må bra. Den lojaliteten verkar vara rätt ovanlig i den här jävla stan. Finns så många människor som verkar helt tappade. Jag menar, vem fan ligger med sin bästa väns pojkvän? Och vem fan snackar skit om någon de aldrig pratat med?

Get your shit together god damn it.

Jag fattar inte hur man kan somna på natten med vetskapen att man är ett sånt jävla oärligt svin. Här har jag fått ta skit för att jag ligger med hennes ragg. Jag har kallats för både det ena och det andra och sedan får man reda på att hon knullar sin polares pojkvän. Hallå lr. Vill bara ta tag i människan och tala om att hon kommer krascha ända in i kaklet om hon inte skärper till sig. Jag förstår att osäkerheten och bekräftelsebehovet tar över ibland. Och att man kan göra saker man inte är stolt över. Men sån skit är inte lätt att leva med.
Hoppas hon har vänner som stannar och ger henne en käftsmäll. Man ska älska sina vänner mest när de förtjänar det minst. För då behöver de det som mest.


Over and out.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3324422/images/2012/pic_194878495.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3324422/images/2012/pic_194878495.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3324422/images/2012/pic_194878580.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0