Skövde wtf?

Va fan alltså. Haft en helt galen kväll i en stad där jag inte känner en jävel förutom de jag var med. Lackade ur helt på en dryg jävla brud som jag inte fick lov att skälla på. Så jag beställde in shots och söp ner både mig och mitt kära sällskap. Och då kom den ena obekväma sanningen efter den andra fram. Sånt som mina vänner har velat tala om för längesen men som inte blivit av. Gaaah, knasfylla på det samtidigt som jag skulle vara stark och förstående. Lyckades! Men fick antagligen psykiska men.

"Jamen du har varit otrogen mot din pojkvän, vad kul! Shots!"
"Jamen du ska dö, vad kul! Shots!"
"Jamen syrran ringer mitt i natten och befinner sig på utländsk mark helt förstörd, vad kul! Ringer pappa och sen shots!"

Helt cpstörd kväll men tydligen gjorde jag ett bra jobb som känslomässigt stöd. Vaknade helt nerdreglad och halvt om halvt kvävd av min smått klängiga vapendragare. Det var lugnt, ibland behöver man lite närhet när världen gungar och då är väl jag ett bra val i och med att även om jag skulle vilja krypa därifrån så kan jag inte. Inte lätt att vara liten när man har 80 kg kompis och 20 kg hund över sig.

Kontentan av det hela är att det är skönt att kunna finnas där för människor som behöver en. Även om det kan vara lite påfrestande så är jag så jävla tacksam för att de väljer att gå till mig. Känns så himla fint i hjärtat.

På väg hem nu. Slutar tidigt ikväll, skönt som fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0